Biznes

Digital marketing – kiedy widać efekty i jak zoptymalizować swoją strategię SEO pod kątem potrzeb konsumentów?

Digital marketing, czyli marketing cyfrowy to tak naprawdę dobrze znana Ci promocja  produktów bądź usług przy pomocy narzędzi internetowych oraz technologii cyfrowej. Tradycyjne kanały dystrybucji jak telewizja czy radio są już niewystarczające, dlatego tym co pozwala dotrzeć do konsumentów to właśnie świat digital. Dlatego też to, co musisz wykorzystać to pozycjonowanie, kampanie reklamowe, e-mail i social media marketing. Digital marketing kiedy widać efekty? Czas się przekonać!

Postaw na doświadczenie (UX)

W Polsce ponad 70% internautów dokonuje zakupów online. Wrocław posiada ponad 630 tysięcy mieszkańców i jest czwartym najbardziej zaludnionym miastem w naszym kraju. Widzisz więc, jak wielkie grono lokalnych odbiorców czeka na Twoje usługi. Postaw na ich wrażenia i doświadczenie podczas poszukiwania produktu. Proces ten powinien być jak najbardziej przyjemny i prowadzić do transakcji zakupowej. Stwórz więc intuicyjną strukturę strony, która będzie prosta w obsłudze.

Optymalizacja w pigułce

Krok 1: Poznaj swoich odbiorców, aby móc stworzyć ich ścieżkę zakupową oraz dostosować do nich techniczne elementy strony.

 

Krok 2: Zadbaj o słowa kluczowe. Są one pomostem pomiędzy algorytmami Google a intencjami wyszukiwania. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność.

 

Krok 3: Nie zapomnij o call to action – spersonalizowane zawołanie przykuwa uwagę potencjalnych odbiorców i może zachęcić ich do skorzystania ze strony. 

 

Krok 4: Najważniejszy jest produkt. Musisz go odpowiednio zaprezentować za pomocą wysokiej jakości zdjęć i/lub wideo, a także opisać. Treść również jest czynnikiem rankingowym i podlega pozycjonowaniu.

 

Krok 5: Pozwól na pozostawianie opinii i komentarzy. Wspierają one budowanie zaufania marki w sieci, a także pozwalają stworzyć przestrzeń komunikacji między klientami.

 

Krok 6: Zadbaj, aby Twoja witryna poprawnie otwierała się na urządzeniach mobilnych. Nie zapomnij o prędkości ładowania. Jeśli będzie trwać to zbyt długo, koszyk zakupowy może zostać porzucony. 

Czas trwania działań 

Digital marketing kiedy widac efekty? Skoro wykorzystujesz techniki SEO musisz liczyć się z tym, że są one długotrwałym procesem. Na widoczne działania w wynikach organicznych należy poczekać nawet kilka miesięcy. Warto jednak w nie zainwestować swoją pracę, ponieważ utrzymują się one znacznie dłużej niż płatne strategie SEM. Jeśli jednak zdecydujesz się na reklamy nieorganiczne wyniki uzyskasz od razu. Pamiętaj jednak, że ich efektywność się kończy wraz z zaprzestaniem finansowania. Warto więc zdywersyfikować swoją strategię i wykorzystać świadomie obie te drogi. 

Wnioski

Handel w sieci przeżywa obecnie swój renesans. Tylko w ciągu ostatnich lat ilość sklepów internetowych zwiększyła się aż o 60%, sprawiając tym samym, że istnieje ich już ponad 20 miliardów. Wygoda i bezpieczeństwo, to dwa elementy sprawiające, że Polacy (i nie tylko) przenoszą swoje potrzeby do sieci. Digital marketing kiedy widac efekty? Wiesz już, że ciężka praca popłaca. Sięgnij do optymalizacji i pozycjonowania, aby wesprzeć swój biznes.