Biznes

Marketing internetowy

SEO – to optymalizacja strony internetowej względem wyszukiwarek internetowych. Służy do skuteczniejszego pozycjonowania tej strony w wyszukiwarkach. Takie działanie pozwala poprawić widoczność witryny internetowej czy bloga, a tym samym spowoduje, że większa liczba osób będzie mogła poznać oferowane przez nas produkty lub usługi. Chodzi tu o zwiększenie natężenia ruchu na stronie.

Rodzaje optymalizacji SEO

  1.  On-site – jest to działanie w obrębie pozycjonowanej strony tak, aby była lepsza jakościowo i bardziej widoczna dla wyszukiwarki. Ma to polegać na podniesieniu jej pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez dobór odpowiednich fraz kluczowych, meta tagów, treści strony, a także adresu URL oraz mapy witryny.
  2. Off-site – służy do polepszenia pozycji serwisu poza witryną. Chodzi tu o współpracę z mediami społecznościowymi, z twórcami blogów lub założenie własnego bloga, zaistnienie w artykułach sponsorowanych lub linkowaniu zewnętrznym.

Ile trwa optymalizacja?

Czas optymalizacji zależy między innymi od realizacji zaleceń optymalizacyjnych, branży, w jakiej działa firma, wielkości danej witryny. Na pierwsze rezultaty czeka się kilka miesięcy. Poza tym Google faworyzuje strony internetowe, do których ma zaufanie, więc aby je zdobyć potrzeba czasu. Pozycjonowanie dla poszczególnych typów fraz trwa:

  • mało popularne – 2 do 3 miesiące;
  • średnio popularne – 4 do 8 miesięcy;
  • bardzo popularne – powyżej 9 miesięcy;

Usługi optymalizacji SEO nie są tanie, jednak warto z nich skorzystać, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki dla swojej witryny. Internet jest imponującym instrumentem sprzedażowym, którym posłużyć może się każdy: od posiadacza bloga po wielkie firmy. https://wedo.pl/blog/co-to-jest-optymalizacja-strony-internetowej/